tisdag 22 mars 2016

Nämen, hallå där...

Det är med en visst mått av chock som jag tittar in här och inser att jag inte skrivit något på tre år.

Tre år? 3? Var sjutton tog tiden vägen. Nog för att det var mycket som hände där på en gång, men att jag så totalt tappade bort mig. Det hade jag ingen aning om.

Nåja, det går ju alltid att försöka lappa ihop "mellanrummet" med hjälp av tillbakablickar. Vilket förmodligen kommer att hända.

Men för att sammafatta tiden i kinniversum mellan 2013 och 2016 kan man kort säga - blev av med mitt jobb då firman hamnade i ekonomiskt blåsväder och fick ombildas. Tillbringade nästan ett år med att försöka hitta ett nytt jobb, och till viss del mig själv. Hittade ett nytt jobb där jag nu varit i snart två år och utöver det har det rests och fotats en del.

Så, inget nytt under solen, egentligen. Jag har inte "hittat mig själv", men jag har blivit bättre på att ta hand om mig, att sätta gränser, och med lite hjälp har jag nu efter en tid i dimma börjat kunna ana en sorts stig att följa.

Jag vågar drömma och ta chanser igen.

Och det är, enligt mig, ingen liten sak.






Inga kommentarer: