söndag 17 april 2016

En sagovärld

Under tiden som jag har varit borta från bloggen har jag jobbat och rest.

En av resorna, i september 2014, gick till Nordirland. I två dagar utforskade jag en bit  av det nordöstra hörnet av denna fantastiska och magiska ö.

Från Bangor i norr till Greencastle i söder. Genom dalar och över havsvikar åkte vi. Kors och tvärs genom County Down.

Jag kan förstå att de spelar in Game of Thrones här, även om de håller sig mest till County Antrim och de norra delarna, för landskapet är sagolikt och sätter sprätt på fantasin.

I Mountains of Mourne inspirerades C.S. Lewis till sin bokserie om Narnia, och jag inspirerades till att ta en himla massa bilder.

Här kommer ett urval. Jag har tyvärr glömt vad de flesta ställen heter - men om du läser detta och undrar över någon bild får du gärna lämna en kommentar så ska jag ta reda på mer.
















1 kommentar:

Mary P. sa...

These are handsome and winsome and lovely. I know I say this a lot, but it's true - you're an artist. xx