onsdag 25 september 2013

Transformation

Tio år och fem månader. Så länge jobbade jag på mitt jobb. Ett jobb som jag vissa dagar älskade, andra dagar hatade, men efter tio år mest var utomordentligt less på.

Jag hade en plan. Jag skulle jobba fram till sommaren, ta en välbehövlig semester och sedan ägna hösten åt att hitta ett nytt jobb.

En del i planen står kvar. Jag letar efter ett nytt jobb.

Jag är arbetslös nu. Arbetssökande. Det är konstigt och ovant. Och jag har konstant dåligt samvete om jag inte söker minst tio jobb i veckan. Vilket jag inte gör.

Jag är inne på min tredje månad nu. Jag har varit i kontakt med flera arbetsgivare, men inget har fallit på plats ännu.

Tre månader är egentligen inte så lång tid. Speciellt inte med tanke på att de första två månaderna var juli och augusti. Lycka till att få tag på en arbetsgivare på semestern! Men för mig känns det som en evighet.

Nu har jag nästan bestämt mig för att lägga jobbsökandet på hyllan i sex veckor. Så, medan jag bestämmer mig blir det inget jobbsök. Istället blir det promenad.

Och därför är det dags att starta transformationen.

FÖRE

EFTER



2 kommentarer:

Anonym sa...

You go girl! Jag tror på dig. Kram!

Kinna sa...

:D